duminică, 8 martie 2009

In the mouth of...fascination


Ziua aceasta am fost plin de...dorinta.De cunoastere,de revedere,de simtire,de dragoste...de prea multe pentru a fi insirate.Din greseala,rasfoiam internetul in cautare de...nimic,ceea ce am gasit mi-a umplut mintea de imagini ingrozitoare si oribile,demne de cosmaruri.Ce s-ar intampla daca as zice ca acele imagini au fost create de un singur om,un maestru al imaginilor inspirate din cosmaruri.Numele lui e John Carpenter,regizor american si maestru al filmelor SF si horror.
Multi l-ar recunoaste ca fiind regizorul cunoscutelor capodopere,seria "Halloween","The Fog","Village of the damned" sau unul din preferatele mele,"In the mouth of madness"(un film care cred ca ar reprezenta un fel de cosmar al oricarui scriitor modern).
Filmele sale reflecta psihicul uman care este explorat pana la cele mai intunecate secrete,ascunse cu atata grija.El singur s-a descris ca fiind un fan al celebrilor Howard Hawks, Alfred Hitchcock, Nigel Kneale si al seriei "Zona Crepusculara".
Si-a folosit talentul pentru a creea filme ce debusoleaza si obliga la meditatie,nu doar o secventa de imagini care sa piara dupa cateva luni.Tocmai de aceea a primit premiul pentru cele mai bune efecte speciale in 1975 pentru filmul "Dark Star" si un premiu pentru coloana sonora din filmul "Vampires" din 1998.Personal il apreciez pe acest geniu al fantasticului si recunosc ca am savurat fiecare film regizat de el intr-un fel aparte,cu sute de intrebari despre fiecare personaj in parte si cu o curiozitate aproape copilareasca pentru efectele sale speciale.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu